Скромна аристократичність: тест-драйв Volkswagen Multivan
Про цей автомобіль мріє кожен тренер олімпійської збірної, а багато тих, хто поважають себе, використовують бус у ролі бізнес-шаттла. Ми ж можемо впевнено сказати, що він також є справжнім оберегом сімейних цінностей та практичності.
Важко визначити відколи повелося, що саме мікроавтобус Volkswagen став лідером у світі бізнесу, спорту та інших пасажирських перевезень, що вимагають комфорту. Стриману зовнішність Multivan часто можна помітити серед лімузинів в кортежі президентів або персон найвищого рангу. Так уже повелося, що «зірка» на капоті вважається прерогативою еліти, і відлякує деяких корпоративних клієнтів, остерігайтеся, щоби їх не звинуватили в зайвому марнотратстві. А ось скромний VW Multivan підійде для будь-якої справи, не привертаючи зайвої уваги. Він хороший для ділових переговорів, поїздок на далекі дистанції й відмінно виглядає в ролі vip-таксі.
Нащадок знаменитого VW Type 2 переживає вже шосте покоління, але все ще вірний цінностям, які виносив й раніше в маси. Хіпі й сьогодні можуть знайти в ньому свого союзника, просто доплативши за відповідний колір.
Головна перевага мікроавтобуса саме в його аристократичності. Це майже 70 років на ринку і відточена роками інтелігентність. Multivan є престижною пасажирської версією сімейства T6, де відправною точкою вважається Transporter. Шосте покоління принесло мультивану не тільки нову сучасну зовнішність, оптику й оснащення, а й підвищило рівень комфорту на кілька сходинок вище. Машина легка в управлінні й практична. Причому практичність тут в кожній деталі й починається вона з продуманої ергономіки.
Задні ліхтарі тепер мають світлодіодні вогні, як і передня оптика, але тільки в максимальній комплектації або за доплату. Крім того, протитуманки автоматично підсвічують повороти.
Збалансований простір
Складно передати відчуття, коли картинка з рекламної брошури втілюється у твоєму житті з надзвичайною реалістичністю. Відправлення на пікнік всією родиною в будь-яку погоду на відстань в 300 км - це просто й не вимагає жертв, зайвих витрат часу на збори чи вмовляння. Взяв все, що під рукою, закинув у будинок на колесах і зібрав усіх близьких, включаючи бабусь, собачку та кішку. Ну, можуть діти хіба що повоювати за місця біля віконця.
Причому трансформація салону - фішка саме Multivan. Пасажирська зона може перетворюватися в офіс, ресторан, спальню або вантажний відсік. Два роздільних крісла другого ряду легко рухаються вперед / назад і крутяться на 360 градусів, мають підлокітники і ремені безпеки, а також висувні ящики в нижній частині. Спинка складається або повністю відкидається, утворюючи двоспальне місце для сну.
Двері багажного відділення, з її майже півтораметровим розмахом, при відкриванні відмінно служить в ролі даху, якщо дощ застане вас в розпал гулянь. А ось в місті варто враховувати особливість відкривання багажного відсіку при паркуванні.
Устаткування для пасажирів навіть на рівні середньої комплектації Comfort Plus на відмінному рівні. Є все необхідне і виведений клімат для кожного ряду, і підсвічування кожному пасажиру. Музична підготовка на середньому рівні й може звучати на весь бус або тільки у водія. З боків сховані підстаканники, попільнички й чарівний столик, який можна дістати з бічної панелі й розкласти, влаштувавши зону для обіду. На вікнах є шторки, щоб прикритися від яскравого сонця.
Легке випробування
Але найважливіше, що про комфорт водія подбали не менше, ніж про пасажирів, а то і більше. Будь-які побоювання, з приводу габаритів, миттєво пропадають, як тільки ти сідаєш за кермо. Посадка хоч і висока, але влаштуватись зручно можна з будь-якою комплекцією тіла. Серед опцій є і електричні регулювання, але механічних також цілком достатньо. Лівий лікоть зручно вкладається на підвіконну лінію, як у справжнього далекобійника, а для правого є підлокітник. Крім того, руки не втомляться під час тривалої поїздки, оскільки просто лягають на кермо зверху. Важіль коробки передач DSG розташований тут же, під зручним кутом, і не заважає водієві переміститися в салон в разі потреби.
Передня панель майже не відрізняється від більш скромної версії Transporter, але все ніші закриті кришками, встановлені й висувні підстаканники. Пластик простий, але виглядає акуратно, стики рівні, а обробка не рясніє різними матеріалами.
Німці завжди відрізнялися практичністю і прагненням до мінімалізму. Той же мультимедійний екран хоч і скромних розмірів, але розташований в зоні зорового контакту водія і має зрозумілий та простий інтерфейс. Бортовий комп'ютер монохромний, але цілком інформативний, і показує не тільки запас ходу до заправки, а й тиск у шинах, середня витрата палива і свідчення парктроніків. Велика частина управління інтерфейсом виведена на багатофункціональний кермо, є і синхронізація з телефоном, включаючи опціональну систему App-Connect.
Куди більше допомоги чекаєш від активних помічників. Якщо максимальна комплектація пропонує камеру з оглядовістю на 360 градусів, то в усередненому вигляді це тільки парктроніки. Причому включати їх іноді доводиться примусово.
Ставимо пріоритети
Ми намагалися розвіяти міфи про те, що максимальна комплектація і дизель на 180 к.с. - це необхідна складова комфорту. Наш тестовий T6 Multivan Comfort Plus не володів левовою часткою примочок, які включені в Highline. Та й під капотом має всього 140 л. с., але в парі з DSG на два зчеплення. Зате й ціна на мільйон гривень є нижчою.
Тут не буде шкіряного салону, клімат-контролю з антиалергенними фільтрами, захисту від ультрафіолету, електроприводу зсувних дверей і адаптивної підвіски. Все це потрібно для елітних гостей, в повсякденному житті - це зайві витрати. Варто було б докупити тільки камеру кругового огляду, яка просто необхідна при управлінні машиною довжиною в 4904 або 5304 мм і вагою у дві тонни.
Їздити на «мультику» настільки приємно, що ти не розумієш, як раніше не подумав купити собі бус. По-перше, ти високо сидиш і насолоджуєшся приголомшливою оглядовістю. Коли дивишся на все зверху вниз, створюється відчуття власної величі й влади на дорозі. Машину можна довіряти тільки спокійним і адекватним водіям, інакше поїздка перетвориться в політ навігатора. Маневрувати в потоці легко, кермо слухається кожного руху, коробка швидко передає зусилля при легкому натисканні на педаль акселератора.
Розгінна динаміка середнього дизеля з його 14,7 секундами до перших 100 км / год може і не вселяє особливої довіри, але машині вистачає прийомистості навіть на високих оборотах. А можна оживити коробку перед ривком, продавлювання педалі газу, і вона почне поводитися гостріше.
Крутного моменту в 340 Нм вистачає, щоб тягнути навантажений бус, а полку починається вже з 1750 оборотів, досягаючи піку потужності на 3500 оборотах.
М'якість не в пошані
Побудований на фірмовій платформі Volkswagen Multivan має цілком стандартну схему шасі з McPherson спереду і напівзалежну схему ззаду. Окремим класом стоять версії з повнопривідною трансмісією 4Motion і пневматика, яка пропонується тільки в максимальних комплектаціях. При їзді на круїзних швидкостях в 90-110 км / год цілком комфортно і відчуваються лише стики покриття, а бруківка не віддає тремтінням на кермі.
З минулого покоління тут збереглося кермове управління Servotronic з додатковим автономним насосом, що підключається на вимогу заради економії палива. І безумовно це найкраща економія поки в сегменті. Дизель по місту споживається в кількості семи літрів на сто кілометрів, а за містом опускається до 6,4 літра. Тепер всі двигуни відповідають нормам Євро-5, а в цьому році Т6 переживає оновлення, і агрегати стануть ще більш екологічними.
І тільки після близького знайомства розумієш за що так цінують і люблять Volkswagen Multivan. Він роками завойовував цей сегмент, здобувши собі імідж скромного і надійного універсального транспортного засобу представницького класу. Поки з цією парадигмою не може поборотися ніхто. Німецька консервативність концерну VAG для більшості все ще кращий засіб для впевненості в завтрашньому дні.