SEAT звітує про рекордні фінансові показники й очікує на складний рік
> Завдяки зростанню продажу автомобілів у 2019 році компанія показала рекордні ключові фінансові показники> Операційний дохід збільшився на 17,5% і склав 346 мільйонів євро> SEAT виділив 1,259 мільярда євро на інвестиції та збільшив витрати на дослідження і розвиток (+3%)
Марторель (Іспанія) - у 2019 році SEAT продовжив позитивну тенденцію останніх чотирьох років і досяг рекордних фінансових результатів, які дозволять успішно впоратися з випробуваннями 2020 року. Після сплати податків іспанський автовиробник повідомив про дохід у розмірі 346 мільйонів євро, що на 17,5% більше, ніж у 2018 році (294 мільйони євро). Операційний дохід зріс на 57,5% до 352 мільйонів євро (2018: 223), а оборот зріс на 11,7% до 11,157 мільйона євро в порівнянні з 2018 роком (9,991), завдяки збільшеному рівню продажу*.
Президент і віце-президент з питань фінансів та ІТ у SEAT Карстен Ісенсі підкреслив: «2019 рік був позитивним роком для SEAT. Показники, яких вдалося досягти завдяки командній роботі усієї компанії, допомогли нам зайняти гарні позиції. Результати минулого року формують міцну основу для майбутнього розвитку в довготривалій перспективі».
У 2019 році SEAT виділив 1,259 мільярда євро, щоб пришвидшити програму інвестицій, в основному для розвитку нових моделей, зокрема електричних автомобілів. Це на 3% більше, ніж у 2018 році (1,223), і взагалі найвищий показник в історії компанії. 705 мільйонів з цієї суми (6,4% від загального обороту компанії) було виділено на дослідження і розвиток, що на 7,5% більше, ніж у 2018 році (656). Майже 5% від загального рівня витрат на дослідження та розвиток в Іспанії в 2019 році покрила компанія SEAT, ключовий індустріальний інвестор у дослідження і розвиток у країні.
Окрім того, дохід від операцій збільшився на 56,2% до 1,092 мільярда євро (2018: 699), 9,8% від обороту. SEAT - одна з 10 найкращих іспанських компаній у плані доходу від операцій, яка демонструє фінансову стабільність, а також здатність самостійно фінансувати майбутні інвестиції.
Ісенсі зазначив: «Ці цифри підтримують фінансові можливості SEAT. Зусилля, яких докладають у всіх сферах компанії для оптимізації витрат, дозволили досягнути ефективності собівартості продукції, поширити інновації серед постачальників і контролювати непрямі витрати. Наша основна мета полягає в збільшенні прибутковості автомобілів, досягненні ефективності та покращенні операційної рентабельності».
Продажі - міцна основа зростання
Другий рік поспіль компанія SEAT встановлює рекорд у сфері поставки автомобілів - 574 078 транспортних засобів було доставлено у 2019 році, на 10,9% більше, ніж у 2018-му. Цього позитивного результату було досягнуто завдяки комерціалізації транспортних засобів, які забезпечують вищий маржинальний прибуток. У 2019 році SEAT збільшив свій середній дохід з транспортного засобу на 4,2% до 15 050 євро/автомобіль (2018 рік: 14 450 євро) завдяки кросоверам (44% проданих автомобілів SEAT у 2019 році були моделями Arona, Ateca або Tarraco) і CUPRA. Новий бренд значно сприяв досягненню цих результатів, адже було продано 24 662 одиниці нової моделі, що на 71,8% більше, ніж попереднього року.
У 2019 році експорт транспортних засобів і комплектуючих SEAT досягнув 81% від обороту (9,014 мільярда євро), показник, який робить компанію одним з провідних індустріальних експортерів Іспанії, з приблизно 3% загального експорту країни.
У зв'язку з цим компанія доповнює свою міжнародну стратегію, сподіваючись на Латинську Америку. SEAT хоче розширити свою присутність на цьому ринку в майбутньому. Мексика - це основний ринок Латинської Америки, де за останній рік було продано 24 314 транспортних засобів, на 5,4% більше, ніж у 2014 році. SEAT розпочав свою комерційну діяльність у Чилі минулого року й запустив план розширення в Колумбії. У лютому 2020 року бренд також запустив стратегію розвитку в Перу.
У Європі автовиробник встановив новий рекорд продажу в Німеччині. Там було продано 132 537 одиниць, що на 16,1% більше, ніж минулого року. А в Іспанії він знову зайняв першу позицію на ринку, реалізувавши 107 954 транспортні засоби, на 0,2% більше, ніж попереднього року. У Великобританії, яка є третім найбільшим ринком компанії, продажі продовжили зростати, досягнувши рекорду в 68 822 одиниці (+9,5%). SEAT також продемонстрував найвищі об'єми продажу на інших ринках, як-от Австрія, Швейцарія, Польща, Ізраїль, Швеція та Данія.
Віце-президент SEAT з питань продажу й маркетингу та генеральний директор CUPRA Уейн Гріффітс заявив: «Наші поставки збільшилися на двозначне число третій рік поспіль, незважаючи на скорочення у світі. Наша основна мета на цей рік полягає в підвищенні прибутку з продажу та стабілізації долі на ринку». Гріффітс додав: «CUPRA - це стратегічний пріоритет SEAT. З виразнішими моделями й вищим маржинальним прибутком CUPRA прагне досягти обороту в 1 мільярд євро, коли всі її моделі вийдуть на ринок. Бренд буде надзвичайно важливим у покращенні операційної рентабельності компанії».
Марторель - основний завод з виробництва автомобілів в Іспанії
З індустріального погляду виробництво автомобілів у SEAT збільшилося на 12,1% у 2019 році до рекордних 592 019 автомобілів (2018 рік: 528 293). У 2019 році SEAT виробляв автомобілі в Марторелі, Квасинах і Млада Болеславі (Чехія), Вольсбурзі та Цвікау (Німеччина), Палмелі (Португалія) і Братиславі (Словаччина).
У 2019 році в Марторелі SEAT виготовив приблизно 500 005 транспортних засобів і, незважаючи на зупинку виробництва у зв'язку з пожежею на потужностях постачальника, досяг найвищих обсягів виробництва з 2000 року. Цей показник на 5,4% вищий, ніж у 2018 році (474 300). Завдяки йому завод у Марторелі став потужністю, яка виробляє найбільше автомобілів у Іспанії та другим найбільшим виробником автомобілів у Європі.
Марторель закінчив рік з використанням потужностей більш ніж на 90% загальних можливостей і виробництвом майже 2300 автомобілів щодня. У 2020 році завод почне вперше виготовляти новий Leon із значком SEAT і CUPRA, а також CUPRA Formentor. Окрім того, завод вперше почне виготовляти електричні автомобілі у версії з гібридним приводом заряджання від мережі усіх моделей із серії Leon.
Вживаючи певних заходів для боротьби зі зміною клімату, SEAT виділив 27 мільйонів євро на інвестиції в ініціативи стійкого розвитку на заводі в Марторелі з метою зменшення викидів CO2. SEAT розробляє амбіційну стратегію щодо захисту навколишнього середовища під назвою «Рух до нуля», яка, окрім інших заходів, має на меті зменшення рівня викидів CO2 у всьому циклі виробництва продукції. Одна з основних цілей цього плану полягає в досягненні того, щоб завод у Марторелі залишав нульовий вуглецевий слід до 2030 року.
Згідно з даними на 31 грудня 2019 року в SEAT працювало 14 663 людини. Отже, компанія була одним з найбільших роботодавців в Іспанії. 98% працівників підписали постійний контракт. За чудові результати SEAT надала своїм працівникам бонус у розмірі 1550 євро за прибутковість, на 250 євро більше, ніж прописано в колективній угоді, і найвищий в історії, за визнання значного внеску в результати за минулий рік.