А що всередині SEAT Ateca? 2 кілометри проводів наче нейрони та артерії
Сьогодні публікуємо секрети іспанського автовиробника SEAT. Компанія поділилась схемами складної системи проводів. Їх загальна довжина сягає більше двох кілометрів.
Складна система з проводів завдовжки понад 2,2 км пронизує SEAT Ateca подібно до артерій, вен і капілярів людського тіла. Завдяки цій електроніці автомобіль майже миттєво реагує на активацію будь-якої функції. Далі ми ближче ознайомимося з «центральною нервовою» та «кровоносною» системами автомобіля:
У салоні авто0зюмобіля понад 1350 проводів, що працюють як центральна нервова система й система кровообігу людини.
Проводи завтовшки від одного міліметра до одного сантиметра забезпечують роботу системи освітлення, аудіосистеми й систем підтримки водія, як-от система контролю «мертвих» зон.
У разі активації відповідних функцій до 100 датчиків і блоків управління взаємодіють один з одним.
- Електромережа, що формує його силует: такі моделі, як SEAT Ateca, містять понад 1350 проводів, протяжність яких перевищує 2200 м і приблизно дорівнює довжині злітної смуги. Вони об'єднані в більш ніж 30 контурів, які «...уможливлюють виконання майже всіх функцій автомобіля й переносять енергію з одного місця в інше, наче кров, що циркулює в організмі», - говорить інженер Технічного центру SEAT Педро Манонеллес (Pedro Manonelles). Найбільше дротів у зоні комбінації приладів: тут понад 200 проводів формують джгути завтовшки понад 4 см.
- До 100 датчиків і блоків управління: ці пристрої взаємодіють один з одним подібно до того, як це відбувається в людському тілі. Як мозок людини надсилає команду на переміщення руки й вона підкоряється, так і ця система «...активує систему стабілізації, асистента паркування, перемикає режими керування, вмикає аудіосистему чи систему контролю "мертвих" зон», - пояснює експерт.
- Мідні «артерії»: уся проводка, скажімо, SEAT Ateca важить трохи більше 40 кг. «Мідь найчастіше використовують для забезпечення електропровідності, але висока щільність, що більша, ніж у заліза, дає нам змогу використовувати мідь для максимального зниження ваги», - говорить Педро. Діаметр кожного провідника також має значення, тож використовуються проводи завтовшки як один міліметр, так і більш ніж один сантиметр.Три роки розробок: саме стільки команда з 20 інженерів працює над визначенням довжини проводів, їхнім розподілом та організацією передачі даних між блоками управління й датчиками. «Ми співпрацюємо з дизайнерами від перших ескізів до початку виробництва. Головне - не допустити погіршення дизайну чи роботи електричної системи», - коментує експерт.
- Проводи, які захищають: одним із прикладів роботи електроніки автомобіля є система контролю «мертвих» зон. Коли водій умикає лівий покажчик повороту, сигнал за частки секунди проходить з головного блока управління до радарних датчиків у задній частині автомобіля. Якщо в «мертвій» зоні є транспорт, невидимий для водія, радари виявлять його й надішлють сигнал про необхідність активації попереджувального індикатора в зовнішньому дзеркалі. Отже, водій знатиме, чи безпечно зараз змінювати смугу руху.
90-ті роки стали періодом бурхливого розвитку споживчої електроніки. Автомобілі теж прогресували завдяки подальшому вдосконаленню електронних систем. Деякі із сучасних моделей SEAT мають понад 12 000 унікальних комбінацій проводів, і в майбутньому їхня кількість може зрости.
SEAT - єдина компанія, яка проектує, розробляє, виробляє й продає автомобілі в Іспанії. Міжнародний бренд зі штаб-квартирою в Марторелі (Барселона), який входить до складу концерну Volkswagen, експортує 80% автомобілів і представлений у більш ніж 80 країнах. 2017 року прибуток SEAT після сплати податків становив 281 млн євро, а обсяги продажів в усьому світі - майже 470 000 автомобілів.
Кількість персоналу SEAT Group перевищує 15 000 фахівців. У трьох виробничих центрах компанії, розташованих у Барселоні (Barcelona), муніципалітеті Ал-Прат-да-Любрагат (El Prat de Llobregat) та Марторелі (Martorell), виготовляють надзвичайно успішні моделі Ibiza, Leon й Arona. Крім того, у Чеській Республіці компанія випускає Ateca й Toledo, у Португалії - модель Alhambra, у Словаччині - Mii.
Міжнародна компанія має власний технічний центр, що слугує своєрідним осередком знань: над створенням інновацій для найбільшого промислового інвестора Іспанії у сфері розробок і досліджень тут працює тисяча інженерів. Модельний ряд SEAT уже оснащується передовими комунікаційними рішеннями. А зараз компанія прагне реалізувати глобальний перехід на цифрові технології для впровадження мобільності майбутнього.